202115.02

איך בוחרים שרת לאתר וורדפרס?

שרת אחסון הוא הבסיס לכל אתר באשר הוא, שם מאוחסנים הקבצים ומסד הנתונים, לשם פונה הדפדפן ומפרש את הקוד לכדי מראה וויזואלי של דפי אינטרנט, השרת הוא הבית של האתר ובלעדיו אין אפשרות להציג את האתר, אז איך בוחרים שרת לאתר וורדפרס?

בכתבה זו נעסוק בתהליך בחירת השרת לאתר וורדפרס מה כדאי לבדוק שיש לכם בשרת, איזה סוג שרת בכלל צריך וכ"ו.

בחירת שרת לאתר וורדפרס

  • סוג שרת – אז נתחיל עם הבסיס, רוב אתרי הוורדפרס מושתתים על קוד PHP ופועלים עם מסד נתונים, אלו צריכים שרת מובנה על מערכת לינוקס כדי לפעול.
  • מערכת ניהול – בכדי לנהל את התיקיות, מסד הנתונים ושאר פעולות התחזוק וההקמה על השרת יש להיעזר במערכת ניהול, יש המון מערכות ניהול בשוק אבל הנפוצה והטובה ביותר היא מערכת Cpanel שמאפשרת מגוון רחב של פעולות, מאד נוחה לתפעול והממשק שלה קל להבנה, וודאו שיש לשרת שאתם רוכשים מערכת Cpanel ובנוסף בדקו את הגרסה של מערכת הניהול כדי להיות עם המערכת הכי עדכנית בשוק.
  • כמות דומיינים – בכל שרת קיימת אפשרות להוסיף דומיינים, בחלק מחבילות השרת שנמכרות מספר הדומיינים שניתן להוסיף לשרת מוגבל ואף לפעמים מתאפשר רק דומיין אחד, אם יש ברצונכם להעלות לאוויר בעתיד הקרוב או הרחוק יותר מאתר אחד דאגו לרכוש חבילה שמכילה מספר רב של דומיינים לחבילה.
  • נפח כללי – דמיינו לעצמכם ששרת הוא כמו מחסן יש לו שטח מוגבל לאחסון קבצים ועליכם לוודא כי חבילת האחסון שלכם מספיקה כדי לא להתעסק עם ניקוי שרת כל חודש.
  • שרת שיתופי או פרטי – לסיום מה הצרכים שלכם? האם תסתפקו בשרת שיתופי או שאתם צריכים שרת פרטי שגם יעלה בהתאם.