202115.02

איך רושמים דומיין חדש

אז החלטתם שאתם בונים אתר, מזל טוב! והמתכנת שלכם אמר לכם שבשלב הראשון עליכם לבחור ולרכוש דומיין, אבל איך עושים זאת? הישארו איתנו ותקבלו את כל התשובות בנושא, איך מוצאים דומיין פנוי, איזה סיומת בוחרים, איך מבצעים את הרכישה ואיך מפנים את הדומיין לבסוף האחסון שלכם.

מדריך קניית דומיין

  • שלב ראשון מציאת שם פנוי – אז השלב הראשון מתחיל בחשיבה, איזה שם אנחנו רוצים לאתר שלנו שיתאים לפעילות, אבל אחרי שהחלטתם על שם שקורץ לכם זה לא אומר שהוא באמת יהיה שלכם… כל עוד לא מדובר על שם מותג שבבעולתכם כל אדם מן השורה יכול לרכוש את שם הדומיין שאתם חשבתם עליו כך שהמון דומיינים שאתם חושבים עליהם היום כבר תפוסים למעשה בבעלות של אחרים, אז תצטרכו לחשוב על שם ולבדוק את הזמינות שלו, איך בודקים זמינות? פשוט מאד נכנסים לרשם דומיינים לדוגמא: https://il.godaddy.com/en הקלידו את שם הדומיין שאתם רוצים ותקבלו תשובה מידית האם הדומיין תפוס או אפשר לרכוש אותו.
  • סיומת הדומיין – חשוב מאד להבין יש היום אין ספור סיומות, תוכלו לבחור .com או il או .org.il ועוד המון סיומות שונות אך אם אתם חושבים על קידום אורגני בגוגל ובכלל להיראות קצת יותר רציניים בעיני הגולש עדיף שתבחרו במוכרים כמו .com במידה ואתם רוצים לקדם אתר באנגלית, co.il אם אתם מתכננים לקדם אתר בעברית.
  • רכישת הדומיין – במידה ומצאתם דומיין פנוי השלב הבא הוא לרכוש אותו, איך עושים את זה? פשוט מאד תירשמו לרשם הדומיינים המועדף עליכם והתקדמו עם ההוראות שלהם בעקרון זה בעיקר להכניס פרטים על מי מנהל את הדומיין ומי הבעלים שלו וכמובן פרטי התשלום, כמו כן יש באפשרותכם לבחור לקנות את הדומיין לשנה, לשנתיים או יותר, בכל סיום תקופה תצטרכו לחדש את הרכישה לתקופה נוספת אחרת הדומיין ישתחרר ויהיה פנוי לאחרים גם.
  • הפניית הדומיין לשרת – הגענו לתכלס, הדומיין כבר ברשותכם עכשיו צריך להפנות אותו לשרת כדי שהאתר יוצג, בשביל לעשות זאת עליכם להשיג את שמות הDNS של השרת ולהזין אותם בפאנל הניהול של רשם הדומיינים שלכם.