201408.12

השלבים המקדימים לאתר וורדפרס

בטרם בונים אתר וורדפרס או למעשה כל אתר אחר יש לדאוג ולהצטייד בשני המרכיבים העיקריים של האתר והם: הדומיין של האתר שלכם ( כלומר השם שלו לדוגמא: foxsite.co.il ) ושרת האחסון עליו האתר ישב, שני מרכיבים אלו הם היסוד והבסיס של כל אתר בלעדיהם לא תוכלו להרים אתר פרטי משלכם. את ההסבר המפורט עליהם הכולל גם חברות מומלצות תוכלו למצוא כאן בעמוד.

רכישת הדומיין של האתר שלכם ( שם המתחם )

ובכן ברגע שאנחנו מרימים אתר לאוויר אנחנו יוצרים מתחם כלשהו שלא היה קיים קודם ובכדי שאנשים יגיעו אליו וכמובן גם מנועי החיפוש עלינו להעניק לו שם כדי שזוהי למעשה תהיה הכתובת הבלעדית שלנו, לכל שם מתחם אפשר להעניק סיומת אחרת כגון: co.il / com / org.il / net וכ"ו… כלומר יתכן ושם האתר שבחרתם לא יהיה זמין תחת הסיומת הרגילה של co.il אבל כן פנויה בסיומת org.il.

את הדומיינים צריך לרכוש דרך אחת מחברות הרשמים המוסמכות לעסוק במכירת שמות מתחם על ידי איגוד האינטרנט הישראלי, את הדומיין רוכשים לטווח של שנה עד שנתיים כאשר בסיום התקופה יש לחדש אותו בכדי שהוא יישאר בידינו ושהאתר לא ירד מהאוויר. בארץ ישנן 3 חברות מרכזיות לרכישת שמות מתחם וניהולם שהן:

  • בוקס – החברה המועדפת עלינו, המחירים שלה זולים יותר מכל חברה שאנחנו מכירים בארץ ( 49 ש"ח לשנה על דומיין ), ממשק הניהול שלה קל לתפעול והשירות שלה מהיר וטוב. תוכלו להיכנס לרשם זה בכתובת: http://box.co.il/
  • לייב די אנ אס – אחת מהחברות הוותיקות בתחום של מכירת שמות מתחם בארץ. תוכלו להיכנס לרשם זה בכתובת: http://www.livedns.co.il/
  • גלקום – חברה לרישום שמות מתחם שהכניסה לשוק חידושים לתחרות על שמות מתחם תפוסים. תוכלו להיכנס לרשם זה בכתובת: http://www.galcomm.co.il/

שרת האחסון של האתר העתידי שלכם

לכל אתר צריך שיהיה שטח אחסון כלשהו בו הקבצים ובסיס הנתונים שלו מאוחסנים ומסודרים כמו שצריך, שרת האחסון הוא למעשה הבית של האתר שלכם ובלעדיו הוא לא יוכל להתקיים.

בארץ ישנה תחרות רצינית של חברות אחסון שונות אבל לא כולם מתאימות לאתרי וורדפרס ולא כולן באמת מומלצות, שרת האחסון לאתר וורדפרס צריך להיות שרת לינוקס עם מערכת אפצ'י שמותקנת עליו כדי שבסיס הנתונים יוכל להתקיים. את חברת האחסון יש לבחור לא לפי המחיר שהיא מציעה אלא לפי טיב השירות שלה מכיוון כי ברגע שבאמת תצטרכו את השירות שלהם אתם עלולים לגלות שדווקא אלו שהציעו את המחירים הכי זולים ונחשקים לא מעניקים שירותים 24/7 ולא מספיק מקצועיים לתקן כל תקלה בשרת שגרמה לאתר שלכם ליפול ולהיות לא זמין לגולשים.

אנחנו בחברת פוקס סייט מציעים לכם שירות של אחסון האתר במחיר טוב ועם שירות טכני מקצועי ומלא של 24/7, אצלנו רק תצטרכו להרים טלפון או לפתוח כרטיס תקלה בכל יום ובכל שעה והתקלה תיפטר בהקדם האפשרי, כמו כן אנו מבצעים גיבויים על גבי תקופות קצרות שיאפשרו להחזיר את האתר למצבו התקין במהרה על ידי העלאה של אותם קבצי גיבוי.