201423.12

היכרות עם ממשק הניהול

אחרי שהסברנו איך מתחברים לממשק הניהול ניקח רגע קט כדי לבצע לכם סיבוב היכרות עם ממשק הניהול של מערכת הוורדפרס בכך שנעבור על הפיצ'רים החשובים שאתם צריכים להכיר ולהשתמש ונמפה אותם על פי שם והפונקציונאליות שלהם.

שימו לב כי בין ערכה לערכה יהיו קיימים הבדלים קטנים בפיצ'רים שנמצאים בממשק כמו כן גם פלאגינים שונים מוסיפים את חלקם לסרגלי הפיצ'רים של ממשק הניהול, בעמוד זה אנחנו הולכים להציג לכם את ממשק הניהול הבסיסי של מערכת הוורדפרס.

היכרות עם הפיצ'רים שבממשק הניהול הבסיסי של וורדפרס:

אודות וורדפרס

  1. פיצ'רים של פלטפורמת וורדפרס – בקצהו העליון של ממשק הניהול שוכן הלוגו של מערכת וורדפרס, כאשר עומדים עליו עם העכבר לוגו זה פותח תחתיו 5 כפתורי לחיצה שהם:
  • אודות וורדפרס – מציג את הגרסה של מערכת הוורדפרס שנמצאת אצלכם, כמו כן מידע על הפיצ'רים שלה והסברי תפעול.
  • קישור לדף ההורדות בעברית – על ידי לחיצה על כפתור זה תגיעו לדף ההורדות של פלטפורמת הוורדפרס בעברית ( אם הערכה שלכם באנגלית אז תגיעו לזו שבאנגלית ).
  • תיעוד – מוביל אתכם לעמוד הקודקס של וורדפרס שם ניתן למצוא מלא פקודות וקודים של PHP שמערכת הוורדפרס עובדת איתם.
  • פורום תמיכה – בפורום התמיכה תוכלו לשאול שאלות את קהילת הוורדפרס העולמית ולקבל תשובות די מהר על כל בעיה שנתקלתם בה או קושי בתפעול.
  • משוב – על ידי לחיצה על כפתור זה תוכלו להגיש בקשות להוספה ולהציג באגים שמצאתם במערכת הוורדפרס, המשוב מגיע לנציגי החברה שמתפעלת את וורדפרס והם בוחנים את הבקשות להוספה של פיצ'רים ואת התלונות על באגים באופן מאד רציני ויכול להיות שתראו את השיפור או את התיקון של הבאג באחת מהגרסאות הבאות של המערכת.
  1. כפתור השליטה החיצוני – משמאל לכפתור הפיצ'רים של פלטפורמת הוורדפרס תמצאו איקון קטן של בית ולצידו שם האתר שלכם, כפתור זה מעביר כפתור שליטהאתכם בין ממשק הניהול לבין התצוגה החיצונית של האתר, וכאשר אתם מחוברים לממשק הניהול אבל נמצאים בתצוגה החיצונית של האתר תוכלו באמצעות כפתור זה לחזור בחזרה לממשק הניהול ואף לאזורים ספציפיים כגון:ערכות עיצוב, התאמה אישית של הערכה, תפריטים, ווידג'טים.

  1. כפתור העדכונים – כפתור זה מתריע בפניכם כי עדכונים חדשים קיימים באופן זמין להורדה, העדכונים יכשדרוגיםולים להיות עדכוני גרסה של מערכת הוורדפרס או עדכונים של התוספים שהתקנתם באתר.


  1. כפתור התגובות – מתריע בפניכם כי קיימות תגובות גולשים חדשות באתר תגובותשמחכות לאישורכם, ניתן להגיע ישירות דרך לחיצה על כפתור זה.
  1. כפתור + חדש – באמצעות כפתור זה ניתן להעלות עמוד, פוסט, תמונה או משתמש בצורה מהירה יותר, ברגע שעומדים על הכפתור תפריט קטן נפתח כפתור חדשמתחתיו עם האפשרויות לבחירה.



  1. כפתור עריכה – כפתור זה מופיע רק כאשר אתם נמצאים באתר עצמו ומחוברים לממשק הניהול, הכפתור עצמו מאפר עריכה של העמוד או הפוסט עליו כפתור עריכהאתם נמצאים באופן מהיר.

  1. כפתור לוח הבקרה – כפתור שמביא אתכם תמיד ללוח הבקרה שהוא העמוד הראשי של ממשק הניהול, בלוח הבקרה תוכלו לצפות במידע כללי על אתר לוח בקרההוורדפרס שלכם כגון: מספר עמודים, מספר פוסטים, פעילות שבוצעה לאחרונה, תגובות גולשים אחרונות, הגרסה של ערכת הוורדפרס שברשותך וחדשות וורדפרס דרכם תוכלו ללמוד הרבה על המערכת, על סכנות שנשקפות בגלל פרצות אבטחה ועוד…

  1. פוסטים – מציג את כל הפוסטים שעלו לאתר שלכם כולל את אלו שנמצאים בפח האשפה או עדיין בשלב עריכה, ניתן לשלוט בתצוגה על ידי מסננים של תאריכים, קטגוריות, תגיות והעורך של הפוסט, כמו כן בעמוד זה מתאפשרת עריכה קבוצתית של פוסטים לפי נושא. כאשר נמצאים על כפתור זה נפתח עוד תפריט עם אפשרויות נוספות שהן:פוסטים
  • פוסט חדש – לחיצה על כפתור זה מאפשרת לכם לפתוח פוסט חדש.
  • קטגוריות – לחיצה על כפתור זה תאפשר לכם להגיע לעמוד השליטה על הקטגוריות של האתר ולערוך אותן.
  • תגיות – לחיצה על הכפתור הזה תאפשר לכם להגיע לעמוד השליטה על תגיות האתר ולערוך אותן.
  1. כפתור מדיה – לחיצה על כפתור זה תוביל אתכם לספריית המדיה של האתר, בספרייה זו תראו את כל התמונות שהעלתם לאתר בצורה מסודרת וניתנת מדיהלעריכה. מתחת לכפתור זה יפתח תפריט קטן עם אפשרות לחיצה נוספת הנקראת "קובץ חדש" לחיצה על אפשרות זאתי תוביל אתכם לעמוד בו תוכלו להעלות מדיה חדשה לאתר.

  1. עמודים – לחיצה על כפתור זה תוביל לעמוד השליטה בכל העמודים שקיימים באתר, בעמוד זה תוצג לכם רשימה של עמודים עם אפשרויות עריכה, תוכלו עמודיםלסנן את העמודים לפי שם המשתמש שהעלה את העמוד, לפי תאריך פרסום, לפי כותרת ולפי נושא. תחת כפתור זה יפתח תפריט קטן עם אפשרות נוספת שנקראת עמוד חדש, לחיצה על אפשרות זאת תוביל אתכם לפתיחה של עמוד חדש באתר.
  1. עיצוב – תחת כפתור העיצוב קיימים פיצ'רים רבים והם:
  • ערכות עיצוב – כפתור המאפשר לכם לבחור בין ערכות העיצוב הקיימות בשרת או להעלות ערכת עיצוב חדשה.עיצוב
  • התאמה אישית – פיצ'ר נחמד, קל ויעיל שמאפשר לעשות שינויים מהירים בערכת עיצוב כגון: שם האתר, הכיתוב שמתחת לשם האתר, תמונת הכותרת, שינוי הצבעים בערכה ( בחלק גדול מהערכות ) ועוד פיצ'רים שמשתנים בין ערכה לערכה.
  • וידג'טים – מוביל למסך השליטה בוידג'טים שבאתר ושם ניתן לשנות את מיקומיהם ואת הוידג'טים שמופיעים.
  • תפריטים – מוביל אתכם לעורך התפריטים של וורדפרס, שם תוכלו לשנות תפריטים, לקבי את מיקומם ולפתוח חדשים.
  • עורך – מוביל אתכם לקוד האתר, לקבצי ה-css ולעריכת הקוד של התבניות השונות, אם אין לכם ידע בקוד php ,html או css עדיף שלא תתעסקו בשום דבר שקשור לאזור זה.
  1. תוספים – מוביל אתכם לאחד האזורים החשובים בוורדפרס, אזור השליטה בתוספים, התוספים הם חלק בלתי נפרד מהמערכת ומסייעים לשיפור שלה, תוספיםבאזור זה תוכלו להפעיל אותם, למחוק אותם וכמובן להעלות חדשים.


  1. משתמשים – מוביל אתכם לאזור השליטה והניהול של משתמשי הוורדפרס שלכם, באזור זה תוכלו להוסיף משתמשים, להעניק להם הרשאות עריכה, משתמשיםלקבוע להם סיסמא ושם משתמש וכמובן גם למחוק אותם בעת הצורך.


  1. כלים –
  2. הגדרות – כפתור זה מוביל אתכם לעמוד בו ניתן לבצע שינויים בהגדרות הכלליות של האתר כגון: השם, הכתובת שלו, כתובת הדואר האלקטרונית שבמקרה של תקלות או שיחזור סיסמא תעבוד, תפקיד ברירת מחדל למשתמשים, איזור זמן ועוד כמה פיצ'רים נוספים שמשתנים בין ערכה לערכה, כמו כן הגדרותנפתח תפריט עם כמה אפשרויות אחרות שהן:
  • כתיבה – מאפשר לשנות הגדרות ברמת הכתיבה באתר.
  • קריאה – מאפשר שינויים בהגדרות של קריאת התוכן באתר כמו לדוגמא עמוד בית סטטי.
  • דיון – מאפשר לשלוט בהגדרות של דיונים ותגובות גולשים באתר.
  • מדיה – מאפשר לקבוע הגדרות של גדלי התמונות שעולים לאתר.
  • מבנה הקישורים – מאפשר לקבוע כיצד תיראה כתובות העמודים שיפתחו.

על כל אחת ואחת מהאפשרויות הללו נרחיב בהמשך לפרטים יותר קטנים ומפורטים.