201419.12

עריכת תפריטים בוורדפרס

התפריט באתר הוא אחד מהדברים החשובים ביותר ככל שהתפריטים שלכם יהיו בולטים, מובנים ועם העמודים הנכונים בהם הגולשים שלכם יגלשו יותר לעומק האתר ויבצעו יותר המרות, באתר וורדפרס הצבת תפריטים היא עניין פשוט למדי וכעת אנו נציג בפניכם מדריך מזורז שיסביר לכם כיצד בדיוק לעשות זאת.

הצבה ועריכה של תפריטים באתר וורדפרס

ובכן ראשית נפתח ונסביר כי תפריט יכול להיות בכל אזור באתר בו תחפצו, אין כל הגבלה במידה ואתם מתכנתים שיודעים לעשות אזור מוגדר, במידה ואתם לא אתם די תלויים במגבלות הערכה שרכשתם או הורדתם בחינם מהרשת, בערכה זו מוגדרים מספר אזורי חיץ שנקראים וידג'טים, שם תוכלו להזין כמעט וכל פיצ'ר או פלאגין שתרצו. במדריך זה אנו לא נסביר את הצד הטכני של יצירת התפריט באמצעות קוד מכיוון ואנו יוצאים מהנחה כי רוב המבקרים של עמוד זה אינם בעל רקע תכנותי ולכן נציג לכם כיצד אתם יוצרים תפריט חדש בתוך אזורי הוידג'טים.

  • הגדרת שם התפריט – בכדי שהתפריט החדש יעבוד כראוי ויסתנכרן עם ממשק הניהול של התפריטים עלינו להגדיר זאת בממשק עצמו. לחצו על כפתור התפריטים שנמצא תחת לשונית העיצוב של האתר, בחלק העליון קיים קישור שכתוב עליו "יצירת תפריט חדש" לחצו עליו ובמסך החדש שנפתח לכם העניקו שם לתפריט זה ( עדיף שם באנגלית כי חלק מערכות העיצוב יתקשו לעבוד עם שם בעברית ) ולסיום לחצו על כפתור "ליצור תפריט" שנמצא בצד השמאלי שלכם.
  • הגדרת אזור התפריט בוידג'ט – בכדי לדעת היכן יש לכם אזור וידג'ט ובכדי להציב בו את האפשרות בכלל לתפריט חדש עליכם לגשת לעמוד הוידג'טים שנמצא תחת אזור העיצוב בממשק הניהול שלכם. לאחר שהגעתם לאזור זה אתם תבחינו כי בצד שמאל של המסך ישנם מעין תבניות לבנות עם שמות של אזורים באתר ועם אפשרות של גלילה למטה, תבניות אלו הן למעשה אזורי הוידג'טים שלכם באתר כשבדרך כלל כל תבנית שכזו תקרא על שם מיקומה באתר. בחרו את התבנית הספציפית בה אתם רוצים להכניס את התפריט שלכם וגררו אליה על ידי העכבר את וידג'ט "תפריט" שנמצא ברשימת הווידג'טים שלכם בצדו הימני של המסך ( קיימת רשימה של הווידג'טים הזמינים לכם באתר ), לאחר שהצבתם את התפריט באזור הווידג'ט בחרו בתפריט הקטן שנפתח לכם את שם התפריט שפתחתם קודם לכן בכדי לסנכרן אותו לממשק הניהול, כמו כן העניקו לו כותרת ( זאת הכותרת שתוצג באתר עצמו ) בשדה שמופיע לכם כעת ולחצו על שמור.

כעת אחרי שהגדרתם את התפריט באזור ספציפי באתר עליכם להכניס אליו את העמודים הרצויים ואת ההדרכה לכך תמצאו מיד בהמשך.

  • הזנה של עמודים לפי סדר בתפריט – עכשיו לאחר שכבר יש לכם תפריט במקום הספציפי שבו רציתם מה שנשאר לכם לעשות הוא להזין את התפריט בעמודים ולסדר אותם לפי הסדר הרצוי. גשו שוב לממשק ניהול התפריטים שלכם תחת לשונית העיצוב, בחרו תפריט לעריכה מתוך מגוון האפשרויות שנמצאות בממשק ולחצו על בחירה. בשלב זה התפריט החדש שלכם נפתח מולכם לעריכה, שימו לב שבצד השמאלי שלכם ישנה רשימה של העמודים שקיימים באתר על ידי סימון של אלו שאתם רוצים להוסיף ולחיצה על כפתור " להוסיף לתפריט" הם יעברו לתפריט שלכם. כעת אתם יכולים לעמוד על כל אחד ואחד מהם ולגרור אותו למיקום שונה בתפריט כדי שיתאים לסדר בו אתם רוצים לראות את התפריט.

בכדי לערוך את הטקסט שמופיע על הקישור בתפריט עמדו על החץ שמופנה מטה על הקישור ושנו את הכותרת שלו, לסיום העריכה של התפריט לחצו שמור וכעת התפריט שלכם יופיע כמו שערכתם אותו באתר.

  • הוספת קישורים של קטגוריות, פוסטים וקישורים חיצוניים לתפריט – בכדי להוסיף קישורים לתפריט שאינם עמודים אלא קטגוריות, פוסטים או קישורים פנימיים יהיה עליכם לעשות את הדברים מעט אחרת:
  1. קטגוריות – בכדי להכניס קטגוריות לאחד מהתפריטים שלכם באתר עליכם קודם כל להיות בממשק הניהול של התפריט כמובן, כאשר אתם נמצאים בממשק שימו לב שבצד השמאלי שלכם מתחת לעמודים המוצעים לכם להוספה יש לשונית שנקראת "קטגוריות" לחצו עליה ומצאו רשימה מלאה של הקטגוריות שלכם באתר, במידה ואתם לא מוצאים קטגוריה אתם יכולים להיעזר בשורת החיפוש על ידי הקלדת שמה. בחרו את הקטגוריה או הקטגוריות שאתם רוצים להוסיף לתפריט ולחצו על כפתור "להוסיף לתפריט" , כעת הקטגוריות שהוספתם נמצאות בממשק הניהול של התפריט ואתם יכולים לערוך את הכורת שלהם או את מיקומם בתפריט עצמו, לסיום ופרסום של התפריט לחצו על כפתור שמור שנמצא בצידו השמאלי של המסך.
  2. פוסטים וקישורים חיצוניים – בכדי להוסיף לתפריט שלכם באתר פוסטים או קישורים חיצוניים עליכם להיכנס לממשק הניהול של התפריט הספציפי כמובן ואז לבחור בלשונית הקישורים שנמצאת בצד השמאלי יחד עם הקטגוריות והעמודים, לאחר הלחיצה על לשונית זאת תיפתח לפניכם תיבה קטנה בה שני שדות שהן" כתובת URL וקישור טקסט, בכתובת ה- URL עליכם להזין את כתובת הפוסט או הקישור החיצוני שאתם רוצים להוסיף לתפריט ובקישור הטקסט להזין את הטקסט שאתם רוצים שיופיע בתפריט תחת קישור זה. לסיום לחצו על להוסיף לתפריט ואז בדומה לעמודים וקטגוריות בחרו את המיקום של הקישור בתפריט ולחצו על שמור בצדו השמאלי של העמוד.