חשיבות הידע בשיווק דיגיטלי לבעלי עסקים ויזמים
ככל שהשנים עוברות ככה לשיווק הדיגיטלי יש מקום של כבוד בעולם הפרסום.
למרות העובדה שרוב תקציבי הפרסום של ארגונים (לא משנה באיזה סדר גודל) הולך לשיווק הדיגיטלי, הידע של יזמים ובעלי עסקים בתחום השיווק הדיגיטלי הוא דל.
הדבר נובע מהסיבה שהרבה מיזמים ובעלי עסקים וותיקים מזלזלים בשיווק הדיגיטלי כי את ההצלחה שלהם הם עשו בלי אותן הפלטפורמות.
הדבר מתבטא בדרך כלל באיוש משרות השיווק הדיגיטלי לאנשים שהתחום זר להם. ברוב המקרים שנתקלתי בהם בעל העסק ממנה את הבן/בת לאחראים על התחום בטענה ״קחו תיהיו אחראים על הפייסבוק שמייסבוק הזה – אתם גם ככה כל היום בזה״.
בהרבה מקרים חסרה ההבנה שמדובר במקצוע לכל דבר ובמיוחד שאותו ״פייסבוק שמייסבוק״ או אינסטגרם יכולים להיות מנוע צמיחה עוצמתי לעסק.
למרות שעם הזמן הדבר הופך להיות זניח ורוב בעלי העסקים מבינים שיש חשיבות עליונה לשיווק הדיגיטלי וכשהם הבינו שמי שלא שם פשוט לא קיים. עדיין קיימת עננת ערפל בידע ובכלים שיש לארגונים באותה תצורת שיווק.
למרות הידע הדל גם לאותם אנשים עסוקים יש אפשרות ללמוד את המקצוע בצורה מכוונת מכל מקום ובכל זמן ולקחת קורס שיווק דיגיטלי אונליין.
ברגע שיש ידע, יש אפשרות לעשות החלטות מושכלות וטובות.
אז עד שתקחו קורס בתחום מציין כמה המלצות שחשוב לכל עסק ויזם לדעת על עולם השיווק הדיגיטלי
מחירים של נותני השירותים:
יש מגוון רחב של נותני שירותים ומגוון עוד יותר רחב של תווכי מחירים. חשוב לבדוק מה הנסיון של נותן השירות ולא לקחת את השירות הזול ביותר שמוצאים. מדובר בשירות ולא במוצר מדף כך שמין הסתם אדם מקצועי שהסבירות שישיג את היעדים והמטרות של הארגון יגבה יותר כסף מאדם מתחיל או חסר נסיון.
יש משפט שיוצא לי להגיד להמון בעלי עסקים ״אנחנו לא מספיק עשירים כדי לקחת שירותים זולים״
פלטפורמות שונות:
שיווק ופרסום הם לא שירותים ומוצרים זולים. הם מאוד יקרים ויכולים ״לשתות תקציב של 10₪ או של מיליון כאילו לא היו.
קיימים המון פלטפורמות אך לפני שאנו ממהרים לקחת איש שירות ולפרסם עלינו לבצע מחקר מעמיק ולשאול את עצמנו ״האם הקהל שלנו נמצא שם?״ האם אותה הפלטפורמה תיהיה השקעה ונבונה ותצדיק את התקציב המושקע שם.
אנשי מקצוע טובים יודעים לזהות על סמך מחקר ועל סמך נסיון ולתת את ההמלצות הטובות ובכך לחסוך לארגון מסויים כסף רב.
להזהר ממוכרי חלומות:
תחשבו לרגע, אם היה אדם שיודע בוודאות להביא תוצאות ולהצמיח כל עסק. אותו אדם לא היה מליונר כנראה שהוא היה מליארדר.
יש אנשי מקצוע נפלאים ומקצועיים אך כמו בכל תחום יש ״חאפרים״ וחובבנים.
כגודל החלום כגודל כך שכנראה אתם החלום של אותו איש מקצוע שמחפש רק ״לעשות סיבוב עליכם״.
תמצאו אנשי שירות שיש לכם איתם כימיה והם מקצועים, כאלה שמוכרים מציאות ועבודה טובה ולא רק הבטחות חסרות כיסוי.
לסיכום:
תחום הדיגיטל הוא תחום מרתק שחשוב לבעלי עסקים ויזמים להבין בו.
ידע זה כח וככל שתשכילו ללמוד ולהתפתח ככה תגדילו את הסיכוי שלכם להצלחה בזירה הדיגיטלית.
התחום משתנה בכל יום והדינאמיות היא מנת חלקו. תשכילו להיות חזקים בזירה הדיגיטלית ולהשקיע בתבונה את תקציבי השיווק והפרסום שלכם ותזכו לקבל חזרה פי כמה וכמה.