201908.09

כיצד הארגון שלכם יכול להרוויח מייעוץ מקצועי לעסקים

גם כאשר העסקים מצוינים וההכנסות זורמות, חשוב לעצור ולעשות בדק בית: האם העסק שלכם מרוויח כמו שהייתם מצפים? האם פעלתם בדרך הנכונה על מנת לפרסם אותו? מה כדאי לשנות באופן ההתנהלות של העסק אל מול הלקוחות ואל מול קולגות? האם דרוש שינוי ארגוני? ייעוץ מקצועי לעסקים יכול להתאים לחברות קטנות כמו גם לגדולות, כאשר היכולת לראות מעבר לכאן ולעכשיו היא התכונה החשובה ביותר, של מי שאמור לתת לכם עצה באשר לעתיד העסק שבניהולכם.

בדקו את עצמכם – האם ייתכן שהעסק שלכם זקוק לייעוץ

על מנת שארגון יצליח בעולם של היום, העומדים בראשו צריכים להבין את כללי המשחק של השוק, כאשר יצירת נוכחות ברשת היא מהפעולות הראשונות שצריכות להתבצע. כל תהליך של ייעוץ עסקי יכלול את תחום הדיגיטל בתור חלק שחשוב להשקיע בו. הקידום באמצעות אתר אינטרנט והרשתות החברתיות מהווה את מרבית האסטרטגיה השיווקית כיום ולכן מבט מבחוץ על האופן שבו הארגון נראה און ליין, ללא ספק יכול לשפר את מצבו של כל עסק. כמובן שמצב כלכלי ירוד ורווחים שהולכים ופוחתים, הינם זרז לקבלת עזרה מקצועית מחברת ייעוץ ארגוני, אך כמנהלים עליכם לקחת אחריות ולקבל סיוע עוד בטרם כדור השלג הזה מתחיל להתגלגל.

מה כולל תהליך הייעוץ הארגוני?

החלק הראשון של התהליך אותו מבצע היועץ העסקי, כולל מחקר מעמיק באשר למצב שבו נמצא העסק כיום. לעיתים יימצא כי בהיבט הכלכלי, העסק מרוויח ויש לו מקורות הכנסה אופטימליים כמו גם עובדים מרוצים, כך שמדובר יהיה רק בפרק זמן קצר מאוד שבו היועץ יתמקד במטרות לעתיד של העסק, מה שיכול העיקר להתאים לבעלי עסקים המעוניינים להתרחב.
ליווי עסקי מתמשך הינו אופציה נוספת, אשר תימשך מספר חודשים ובתוכה יתבצעו פעולות קטנות ומתמשכות יותר, כאשר אחת מהדוגמאות לכך היא, למשל, השקעה בתחום הדיגיטל וביצוע פעולות לקידום אתרים בכדי שהעסק "ימריא" ויקבל את החשיפה המקסימלית שלו. ככלל, מדובר בהתאמה בין מה שהארגון צריך לבין מה שהיועץ יכול להעניק לו, כך שהסיוע הזה הוא מאוד ייחודי עבור כל עסק ועסק.

כיצד מוצאים יועץ ארגוני שיוביל את העסק קדימה?

באמצעות האינטרנט ניתן להיחשף אל יועצים ארגוניים שונים ואל מה שהם יכולים להציע לכם כמנהלים, אך אין תחליף לפגישה פרונטלית בכדי שתיווצר האווירה הנכונה בין הצדדים. בין אם מדובר יהיה בתהליך קצר וממוקד ובין אם בליווי עסקי ארוך, חשובה הכימיה בין בעל המקצוע לבין העומד בראש הארגון, בכדי שבסופו של דבר התוכנית עצמה גם תיושם בשטח.
ייתכן שהתייעצות עם גורם מקצועי יכולה להתבצע אחת לרבעון כחלק אורגני מהתרבות הארגונית, כמו גם במצבי חירום כאשר ישנם מקרים מיוחדים הדורשים התערבות. כך או כך, עיניים פקוחות ומודעות גבוהה לכל המתרחש בעסק, על עובדיו ועל הרווחים וההפסדים שלו, אלו הם הדברים שיעזרו לכם לפנות לייעוץ במצב שבו הוא יכול באמת לתרום לארגון באופן משמעותי.