201807.02

שפות פיתוח נדרשות לבניית אתרים בוורדפרס

בוני אתרים רבים מעוניינים לפתח אתרים בוורדפרס, זו מערכת מתקדמת לניהול תוכן בקוד פתוח המאפשרת ליצור אתרים איכותיים בשלל עיצובים. כדאי לדעת כי כ-25% מהאתרים ברשת האינטרנט פועלים על גבי מערכת הוורדפרס.

לכן אין פלא כי בוני אתרים מתחילים מעוניינים לעשות שימוש בתוכנה החופשית והחינמית המקנה להם כלים מתקדמים, ומערכת מובנית של תבניות, וידג'טים, תפריטים ותוספים רבים נוספים.

כיצד מתחילים לעבוד עם וורדפרס?

כדי להתחיל לעבוד עם וורדפרס יש להתקין את המערכת במחשב האישי, ההתקנה קלה ומהירה, חשוב להדגיש כי המערכת מופצת באופן חופשי ואין צורך לשלם.

לאחר התקנת וורדפרס במחשב כדאי להתנסות במערכת ולשחק עמה כדי להבין את הארכיטקטורה של מערכת ניהול התוכן. כדאי לבנות אתר תדמית פשוט על מנת להתמקצע ולהתנסות ברכיבי המערכת, מומלץ כבר בשלב זה לבחור שרת לאחסון האתר, עדיף להימנע משרתי אחסון חינמיים. אגב, ניתן להוריד גרסה בעברית של וורדפרס, גם אם מתכננים לבנות אתרים באנגלית או בשפה אחרת.

לאחר ההתנסות הראשונית עם מערכת הוורדפרס כדאי ללמוד כיצד לעצב תבנית לבד, אמנם המערכת מגיעה עם אלפי תבניות ללא עלות, אך כדי לבנות אתר מקורי ובהתאמה לצרכי ולדרישות הלקוח נהוג לעצב תבנית חדשה או לרכוש תבנית מקורית בעלות סמלית.

כדאי לדעת כי ברוב המקרים יש לתרגם לעברית את התבנית, אפשר לעשות זאת לבד או לפנות למתכנת המתמחה בכך. במידת הצורך ניתן לפנות למעצב גרפי על מנת שזה יעצב את התבנית לאתר שבונים.

שפות תכנות נדרשות לפיתוח אתרים בוורדפרס

מערכת וורדפרס מאפשרת לבנות אתרים מרהיבים ביופיים ומתקדמים טכנולוגית גם ללא כל ידע בתכנות. עם זאת, כדי לפתח אתרים באופן מקצועי חשוב ללמוד שפות תכנות כדי להיכנס לעובי הקורה ולהציע שירות מתקדם ואיכותי יותר ללקוחות. כיום אפשרויות הלימוד הם רבים וזמינים יותר וניתנת האפשרות לקבוע שיעור פרטי בתכנות עם מורה מנוסה.

מומלץ להתחיל בשפות התכנות הבסיסיות שנחשבות שפות חובה לכל מתכנת באינטרנט, הלא הן HTML ו-CSS. שפת HTML הכרחית לכל מי שמעוניין לפתח אתרים בוורדפרס, השפה פשוטה וקל ללמוד אותה, אפשר גם לבד.

HTML היא שפה לבניית דפים ואתרים באינטרנט, בעוד CSS מיועדת לעיצוב האתר והדפים בו. לכן, כדאי ללמוד את שתי השפות במקביל, באמצעותן ניתן לבנות אתרים מתקדמים ואיכותיים יותר ולנצל את מערכת הוורדפרס באופן מקצועי ומעמיק יותר.

לאחר שליטה בשפות HTML ו-CSS, מומלץ לבוני אתרים לרכוש ידע גם בשפות התכנות Javascript ו-PHP. כדאי לשלוט גם בסביבת לינוקס, ובתוכנה החופשית jQuery המאפשרת ליצור תוספים לוורדפרס ולשפר משמעותית את חוויית המשתמש באתרים הנבנים במערכת.

חידושים עדכניים בוורדפרס לשנת 2017

הגרסה החדשה של וורדפרס ששוחררה במהלך שנת 2017 כוללת שפע חידושים. כעת ניתן לפתח תבנית הכוללת טקסט כדי להמחיש ויזואלית את האתר בפני הלקוח, המערכת כוללת גם מסך מובנה במערכת להתאמה אישית של קוד ה-CSS, ללא צורך בשינוי הקוד בליבת התבנית.

כדאי לשים לב גם לחידוש המעניין של ממשק התפריטים החדש, לאפשרות תצוגה מקדימה של קבצי PDF, ולשילוב נקודות קצה (Rest API) לפוסטים, הגדרות אתר, תגובות וכדומה.