201914.01

האם כדאי בכלל עוד לבנות אתר וורדפרס קאסטום במקום לקנות ערכה מוכנה?

בעידן שלנו, לכל בעל עסק ולכל חברה כמעט יש אתר אינטרנט תדמיתי או חנות אינטרנטית במטרה לתפוס נוכחות בולטת בזירה האינטרנטית. מה שיכול לבלבל מעט הוא שיש כל מיני אופציות בתהליך של בניית אינטרנט. הפעם בחרנו לעסוק בהבדל שבין אתר וורדפרס לערכת קאסטום ולפני הכל, חשוב להבין מה ההבדל בין השתיים.

מהי ערכה מובנית?

כל אחד שנמצא בתהליך של בניית אתר שומע את המושג וורדפרס שזו בעצם מערכת תוכן עם קוד פתוח שמאפשרת לנו לבנות את האתר שלנו בצורה פתוחה עם המון סוגים של פיצ‘רים. העלות של אתר כזה מתחילה ב-69$ כאשר עלינו בנוסף גם להיעזר בשירות של מתכנת שיעזור לנו בפיתוח של האתר ובעלייה שלו לרשת שזה בתוספת סכום לא מבוטל שנע בין 2000-4000 שקלים. כל ערכה בוורדפרס מגיעה עם כמה עיצובים שונים שאפשר מתוכם לבצע בחירה ובמהלך הזמן, הן גם עוברות כל מיני שינויים ועדכונים, ככה שתמיד אפשר לבצע שינוי.

מהי ערכת קאסטום?

ערכת קאסטום מאפשרת לנו לבחור מעצב או מעצבת אתרים אשר בונים ערכה המותאמת באופן ספציפי לאתר שלנו לפי קווי עיצוב נבחרים. את הערכה שנבנתה בהתאמה אישית מעבירים גם כן למתכנת שיבנה אותה ממש מהבסיס.

יתרונות אל מול חסרונות

מצד אחד כשאנחנו בוחרים בערכה אותה אנו בונים לפי הצרכים ואופי האתר שבא לנו לשדר אנחנו נהנים מבלעדיות, כלומר לאף אחד לא יהיה בעולם את העיצוב הזה. מצד שני, מבחינה כלכלית, זה נחשב להוצאה כבדה, בעיקר כאשר לא לקחנו בחשבון את שיווק וקידום האתר בשלב מאוחר יותר. לעומת זאת, בחירה בערכה מובנית דרך פיצ‘רים של וורדפרס, תהיה זולה בהרבה. חיסרון נוסף הוא בהיבט של הזמן, כלומר ייקח הרבה יותר זמן להעלות ערכה מותאמת אישית מערכה מובנית.