201422.12

פתיחת עמוד חדש בוורדפרס

ובכן אחרי שלמדנו להתחבר לממשק הניהול שלנו ואחרי שעשינו היכרות עם הפיצ'רים שנמצאים בממשק הניהול הגיע השלב המעשי ובו אנחנו מלמדים אתכם כיצד להכניס עמוד לאתר בצורה נכונה ואף למקם אותו כמו שצריך באתר.

פתיחה של עמוד חדש

  • פתחו דף חדש – התחברו לממשק הניהול שלכם ועמדו על כפתור שרשום עליו חדש, מתחתיו תפתח לכם רשימה עם מספר אפשרויות שונות לבחירה,פתיחת עמוד חדש לחצו על עמוד (ניתן לבצע פעולה זו גם דרך כפתור עמודים ואז לחיצה על עמוד חדש ), לאחר שלחצתם על האפשרות של עמוד חדש תגיעו לעורך.



  • כותרת ראשית + כתובת העמוד – בראש העמוד ישנה שורה עליה רשום כותרת, רשמו את הכותרת שלכם בפנים אבל שימו לב!! ההזנה הראשונה של כותרת העמוד החדשהכותרת יוצרת בדרך כלל גם את כתובת העמוד ( במידה והגדרתם כך בשלב ההגדרות הראשוני ) כמו כן ברוב ערכות הוורדפרס העכשוויות הכותרת שתרשמו למעלה תהפוך אוטומטית גם לכותרת הH1 של העמוד ( כותרת שמסמלת למנועי החיפוש את ההתמקדות במילת המפתח של העמוד ) ולכן חשוב שהכותרת הראשית שלכם תהיה קצרה וממוקדת על מילת המפתח של העמוד.

אם תרצו לשנות את כתובת העמוד לאחר שסיימתם להכניס את הכותרת זוהי לא בעיה, מתחת לשורת הכותרעריכת הכתובתת מוצגת שורה קטנה וצרה שנקראת קישור ישיר בקצה שלה ישנם שני כפתורים האחד הוא עריכה והשני הוא הצג עמוד, לחצו על כפתור העריכה ותשנו את כתובת העמוד לאיזה כתובת שתחפצו בה ( שימו לב שבין מילה למילה צריך להיות מקף ), אם עשיתם פעולה זו לאחר זמן מה ולאחר שהעמוד הספיק כבר להיסרק על ידי גוגל תצטרכו לדאוג גם להפניה 301 כדי לא ליצור שתי כתובת עם אותו תוכן.


  • בחירת המיקום של העמוד בהיררכיה של האתר – דבר שחשוב מאד בשביל הסדר וגם בשביל מנועי החיפוש הוא ההיררכיה של האתר, כל עמוד צריךבחירת היררכיה להיות מוגדר ברמת אב, בן, נכד, נין והלאה…. מה הכוונה אתם שואלים? ובכן ככה זה עובד, דמיינו לכם אתר שהנושא שלו הוא תזונה בריאה כלומר שהעמוד שמסביר על תזונה בריאה הוא העמוד הכי חשוב עליו הכל מתבסס ולכן עמוד זה יקרא עמוד אב, מתחתיו יהיו הרבה הסברים ומתכונים של תזונה בריאה ולכן העמודים שמתחתיו בהיררכיה צריכים להיות מוגדרים ביחס שלהם לעמוד האב, לדוגמא עמוד מתכונים בריאים יהיה עמוד הבן של תזונה בריאה ועמוד מתכון למרק עדשים יהיה עמוד הבן של מתכונים בריאים ועמוד הנכד של תזונה בריאה וככה הלאה…. להסברים מפורטים יותר על בניית היררכיה נכונה באתר היכנסו לעמוד.

את ההיררכיה של העמוד החדש אנחנו בוחרים בקלות על ידי התיבה הצדדית שנמצאת בחלקו השמאלי של עמוד העריכה, כל שעליכם לעשות הוא לבחור עמוד אב או מי הוא עמוד האב של העמוד החדש, כלומר אם אנחנו עכשיו לצורך הדוגמא פותחים עמוד שנקרא מתכונים בריאים אז אנחנו בוחרים שהעמוד החדש יהיה מתחת לעמוד תזונה בריאה וכך למעשה הוא הופך להיות עמוד בן של תזונה בריאה.



  • בחירה בסוג התבנית שאתם רוצים להציג – כאשר מכניסים עמוד חדש ניתן לבחור בצידו השמאלי של העורך ( ממש מתחת לבחירה של עמוד האב ) את בחירת תבניתשם התבנית בה אתם רוצים להשתמש בעמוד ספציפי זה, בחירת התבנית מאפשרת לכם להעלות עמודים בעיצובים שונים ועם פונקציונאליות שונה בין אחד לשני, ברוב הערכות שתרכשו קיימים לפחות 3-4 סוגים שונים של תבניות כמו לדוגמא עמודים עם טפסי פורום, עמודי מוצר, עמודי אינפורמציה ועוד… כדי לבחור בסוג התבנית עליכם ללחוץ על הכפתור שניצב ליד ולבחור מהתפריט את שם התבנית שאתם מעוניינים בה.




  • בחירת תמונה ראשית – התפקיד של התמונה הראשית משתנה בין ערכה לערכה כאשר בחלק מהערכות התמונה הראשית מתפקדת בתפקיד המקורי בחירת תמונה ראשיתשלה והוא להיות תמונה מקדימה לעמוד בתפריטים שונים בתוך האתר או בתקצירים, בחלק אחר של הערכות התמונה הראשית מתיישבת בראש העמוד או בכל מקום אחר שהמתכנת של הערכה הגדיר.

  • הכנסת התוכן אל העורך – את התוכן המיועד לעמוד זה אפשר להעתיק ממסמך וורד או פשוט לכתוב ישירות בעורך ( שימו לב שבגרסאות ישנות יותר של וורדפרס צריך להכניס את התוכן המועתק ממסמך הוורד דרך פיצ'ר מיוחד שנמצא בעורך ), בכל רגע תוכלו להשתמש בפיצ'רים המעולים של העורך, להגדיל או להקטין את הפונט, להגדיר כותרות, להכניס קישורים, להכניס תמונות ועוד….
  • כותרות, פסקאות ועוד – כמו שציינו קודם לכן בעורך הדף של וורדפרס קיימים לא מעט פיצ'רים נחמדים שמקלים על עבודת העריכה של הטקסט, הנה כמה לדוגמא:עורך
  1. תוכלו בקלות להכניס קישורים על ידי סימון של מילה או משפט בטקסט ואז לחיצה על כפתור הקישור, לאחר מכן תיפתח לכם תיבה קטנה שם תצטרכו להכניס את הכתובת אליה אתם רוצים שהקישור יפנה.
  2. להדגיש מילה או משפט בקלות על ידי סימון שלהם עם העכבר ואז לחיצה על כפתור ההבלטה.
  3. מילים או משפטים בקו נטוי תוכלו להשיג על ידי סימון של המילה או המשפט עם העכבר ואז לחיצה על כפתור הקו הנטוי.
  4. הכרזה על כותרות H1,2,3,4,5,6 תוכלו לבצע בקלות על ידי סימון של המשפט אותו אתם רוצים להפוך לכותרת עם העכבר ואז פשוט לבחור את סוג הכותרת שאתם רוצים להכריז עליו בתפריט הבחירה של הכותרות, כמו כן תמיד ניתן להחזיר את הכותרת לפסקה רגילה באמצעות אותו תפריט.
  5. ניקוד או מספור בתוך עורך הטקסט ניתן לבצע באמצעות בחירה בכפתור התבליטים או המספור.
  • הוספת תמונה לתוכן הדף – הוספת תמונה לתוכן הדף הוא פשוט ויעיל במערכת הוורדפרס כל שעליכם לעשות הוא לעמוד על החלק בו אתם רוצים שהתמונה תהיה ואז ללחוץ על כפתור הוספת מדיה, אחרי שלחצתם על הפתור יפתח לכם מסך עם אפשרות בחירה בהעלאה של תמונות מהמחשב ( כפתור העלאת קבצים ) או בחירה מהתמונות הקיימות כבר באתר ( כפתור ספריית מדיה ) במידה ובחרתם העלאת קבצים אז יפתח לכם חלון קטן דרכו תוכלו לנווט בתיקיות שבמחשב שלכם ולבחור את התמונה הרצויה. אחרי שבחרתם את התמונה בין אם זה מהמחשב או בין אם זה מספריית המדיה ייפתח לכם חלק קטן במסך השמאלי של המחשב בו תוכלו לערוך את התמונה, לקבוע את התיאור ואת הכותרת שלה, לקבוע האם היא תצוף שמאלה, ימינה או בכלל תהיה במרכז התוכן. לאחר שהתמונה עלתה לתוכן תוכלו לשלוט במיקום המדויק שלה על ידי גרירה של התמונה, כמו כן תוכלו לחזור לעמוד העריכה של התמונה ולשנות כל עריכה קודמת שעשיתם על ידי לחיצה על התמונה עצמה.
  • כותרת + תיאור הדף – כותרת ותיאור הדף הם חלק מאד חשוב עבור מנועי החיפוש, הכותרת והתיאור נמצאים בחלק העליון של קוד העמוד וכאשר מנוע החיפוש מגיע אליו הוא קורא את חלק זה, מבין פחות או יותר על איזה ביטויים הדף מתמקד ומציף את התיאור ואת הכותרת בתוצאות החיפוש כדי שגם הגולשים שחיפשו את הביטוי יוכלו להתרשם מהעמוד שלכם ולהחליט האם זה העמוד שהם רוצים להיכנס אליו או לא.

בכדי לערוך את הכותרת והתיאור של הדף בצורה הכי טובה מומלץ בחום להוריד את התוסף המעולה של חברת יוסט, מעבר לאפשרות עריכה יעילה ביותר לכותרת ולתיאור של הדף ( התוסף מסמן לכם מתי עברתם את כמות המילים המותרת בכל חלק וגם נותן לכם אינדיקציה האם שילבתם בצורה טובה את ביטויי המפתח שלכם בכותרת והתיאור ) הוא גם יסייע לכם בהרבה דברים אחרים שקשורים לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש. כדי לערוך את הכותרת והתיאור של העמוד בתוסף היוסט עליכם לרדת לתחתית העמוד שם תראו בברור את אזור העריכה של כל אחד ואחד מהם, הכניסו את המשפטים שלכם וצפו כיצד זה יראה בפועל על ידי הפיצ'ר שהתוסף מאפשר.

  • פרסום העמוד – לאחר שסיימתם להכניס את התוכן ולערוך אותו בכל המשימות שהזכרנו כאן בעמוד כל שעליכם לעשות עכשיו כדי שהעמוד יראה באתר הוא ללחוץ על כפתור "לפרסם", זהו כעת העמוד שלכם נראה באופן חיצוני גם לגולשים של האתר, כדי לצפות בעמוד תוכלו ללחוץ על הכפתור " אל העמוד" שנמצא למעלה באזור הכותרת.
  • מיקום של העמוד בתפריט – במידה ואתם רוצים למקם את העמוד שלכם באחד מתפריטי האתר כל שעליכם לעשות הוא לגשת לאזור ניהול התפריטים ( נמצא תחת כפתור עיצוב ) לבחור בסרגל העליון את התפריט אליו אתם רוצים להוסיף את העמוד ואז ללחוץ בחירה, לאחר שהתפריט המבוקש נטען בחרו בעמוד שאתם רוצים להוסיף לתפריט מהרשימה של העמודים בצד שמאל, אם אתם לא רואים את העמוד שלכם בחרו באפשרות החדש ביותר ואם גם שם אתם לא רואים אז בצעו חיפוש, אחרי שמצאתם את העמוד סמנו אותו ולחצו על כפתור הוסף לתפריט, השלב הבא יהיה למקם אותו בדיוק בסדר שאתם רוצים לראות את העמוד על ידי סימון שלו עם העכבר לחיצה על המקש הימני וגרירה שלו למיקום המבוקש, אם אתם רוצים שהעמוד יופיע מתחת לעמוד אחר מקמו אותו מתחתיו והזיזו אותו מעט שמאלה, לאחר הקיבוע של העמוד במקום הרצוי, לחצו על כפתור השמור שנמצא בחלק העליון והתחתון של העמוד.