201906.01

עדכון וורדפרס גרסה 5

בתאריך ה- 6.12.2018 השיקו את וורדפרס גרסה 5.0 וכעת ניתן להתקין אותה בכל האתרים המבוססים על וורדפרס. במאמר הבא נציג בפניכם את השינויים והעדכונים של הגרסא החדשה במערכת התוכן הפופולארית ביותר בעולם.

ראשית כל, מדוע כדאי לבצע את העדכון?

ובכן, אם האתרים שלך פועלים על המערכת, כדאי לבצע את העדכון משום שאם לא, אותם אתרים חשופים לכל מיני בעיות אבטחה ופריצות. יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שגם אם מבצעים את העדכון, בהתחלה זה יכול לגרום לכל מיני בעיות.

לכן, כדאי לבצע גיבוי לכל האתרים ולבדוק את העורך החדש הנקרא גוטנברג, סוג של ממשק שאחראי לשינויים בסיסיים באופן שבו הדפים מוצגים באתר.

בחרו בגיבוי מאובטח שיאפשר לכם לשחזר את האתר בכל מקרה שלא יהיה. השינוי המהותי ביותר בגרסא זו של הוורדפרס הוא בעורך הגוטנברג. לכן, יכול להיות שייקח לכם קצת זמן עד שתתרגלו לעבוד איתו. לפני שמנסים את העריכה על האתר, כדאי לבצע מאין טיוטה שלא תשפיע על האתר עצמו. העורך גם נותן לנו את האפשרות לבחון את העיצוב של האתר ואת חוויית המשתמש. דבר נוסף שכדאי לוודא לפני שמתקינים את העדכון הוא לראות שהתוספים שהם כבר חלק בלתי נפרד מהאתר שלנו, מגיבים טוב לשינוי.

איך עושים את זה? שוב. באתר טיוטה שהוא עדיין לא האתר האמיתי. פשוט בודקים כל תוסף בנפרד בצורה יסודית, מוודאים שהוא עובד טוב עם העורך ואז אחרי שהכל עבד כמו שצריך אפשר לעשות את זה באתרים האמיתיים שלנו.