201805.07

האם כדאי להעמיס את הוורדפרס בפלאגינים?

אחד היתרונות הבולטים במערכת הקוד הפתוח של הוורדפרס הוא בפלאגינים שאנו יכולים לבחור במטרה לשדרג את האתר שלנו.

יש המון סוגים של פלאגינים שהם בעצם תוספים שבפועל הופכים את האתר שלנו לאינטואיטיבי ונגיש למשתמש כמו למשל עורך טקסט בתוך האתר, גלריות של תמונות, הגדרות למטרה של קידום SEO, הוספת ניוזלטרים ועוד… העניין הוא שלא כדאי להעמיס את הוורדפרס שלנו בפלאגינים משום שזה יכול לגרום לאתר לעומס ולפגוע באיכות שלו. אפשר לקחת בתור דוגמא מנת שף ממסעדת מישלן למשל. ככל שנעמיס על המנה עוד ועוד מרכיבים בסופו של דבר זה יכול לפגוע בטעמים, במרקמים ואפילו לגרום לכך שבסופו של דבר היא לא תהיה טעימה מה שנקרא כל המוסיף גורע.

הפלאגינים נחשבים ״כבדים״ ולכן הרבה פלאגינים יכולים לגרום להאטה של האתר ואפילו להתנגשויות בין פלאגינים. זו הסיבה שמאוד כדאי שמישהו מקצועי ינהל עבורנו את האתר, את התכנים בו ואת הדרך שבחרנו לעצב אותו.

שימוש נכון בפלאגינים הוא כזה שבו כל פלאגין שאנו בוחרים אכן תורם לאתר וחיוני לתפקוד השוטף שלו. בנוסף, חשוב מאוד שהפלאגינים יהיו מעודכנים ולא יעמיסו על המערכת. למשל לפעמים שינוי פלאגין או החלפה של פלאגין אחד באחס יכול להאיץ את הגלישה באתר. זכרו, שימוש לא מבוקר בפלאגינים יכול לגרום לפריצה לאתר, לפגוע בתהליך הטעינה של הדפים ואפילו לגרום לאתר ליפול.